Hello, Olvasó!

Hello Food!

Játsszunk egy kicsit! Mire gondolsz, ha azt hallod, feldolgozott élelmiszer? Ipari, mű, egészségtelen, rosszindulatú?  És ki jelenik meg előtted, ha a szó hallatán egy személyre kell asszociálnod? Valaki hozzá hasonló?

forrás: http://www.et.byu.edu

 

Vagy netán ő?

forrás: http://www.filmezzunk.hu

Életem elmúlt tizenhárom évében minden munkanapomat az élelmiszeriparban és az élelmiszeriparért dolgozók körében töltöttem és bizton állíthatom, hogy az élelmiszerek, és gyártóik egy cseppet sem hasonlítanak az előbb mutatott képekre. Épp ellenkezőleg: a nagy és a kis cégekben egyaránt csupa olyan szakemberrel találkozom, aki ugyanolyan nyugodt szívvel szeretné a családja asztalára tenni az általa előállított élelmiszerből készült vacsorát, mint én.

Én ilyen karaktereket látok magam körül:

Na meg ilyeneket:

A hozzájuk hasonló szakemberek ugyanazokkal a személyes és sokszor ellentmondó vágyakkal állnak a gyártósorok vagy a tervező asztalok mögött, mint azok, akiknek a termékeket előállítják: ugyanaz a termék legyen két napnál tovább eltartható, de adalékmentes (és újabban: be se legyen  somagolva), finom, ínycsiklandó, tápláló, egészséges és elfogadható árú, hazai, de jobb és nem drágább, mint az import. Vajon lehetséges ez? Vajon a fogyasztóknak mire van szükségük igazán?

Sok-sok közös gondolkodás és megválaszolatlan kérdés után az élelmiszergyártók legnagyobb hazai szövetségében most úgy döntöttünk, hogy itt az idő: változunk és változtatunk.

Bár banálisnak tűnik, de elsőként a nevünket változtatjuk meg: mostantól nem az országosságunk határoz meg minket (azaz, dobjuk az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetsége nevet), hanem a felelős hozzáállásunk egyénenként, cégenként, szövetségként. Így lettünk 2019 áprilisának végén Felelős Élelmiszergyártók Szövetsége. Második lépésként olyasmit teszünk, amit eddig még nem: Hello Food néven egy fogyasztóknak, vagyis neked szóló programot indítunk, bevonó párbeszéddel, személyes történetekkel, a termékek mögötti arcok megmutatásával és szakemberek bevonásával. Alapvetésünk, hogy az állítások helyett kérdezzünk – mit tudnak, gondolnak a fogyasztók, milyen érzésekkel viszonyulnak az élelmiszerekhez? Milyen területeken lenne a legnagyobb szükségük a kérdőjelek kiegyenesítésére? A kérdéseink megválaszolásához elindítunk egy online kutatást majd egész évben, és reményeink szerint az elkövetkező években is folytatjuk a kérdezést, az ismeretterjesztést és bizalomépítést a különböző kampányainkkal.

Mindehhez Te is nagyon kellesz, pontosabban Te kellesz a legjobban, kedves Olvasó. Éppen ezért kérünk téged, hogy  vegyél részt az induló kutatásunkban a lenti linken található rövid kérdőív kitöltésével és járulj hozzá a missziónkhoz. Azt szeretnénk, ha Magyarországon és a világon is egyre több fogyasztó vallhassa örömmel és magabiztosan magáénak a következő mondatot:

„Ismerem és szeretem az élelmiszereket, tudatosan és felelősen döntök közöttük a nekem fontos szempontokat figyelembe véve. Megbízom a gyártókban és értem a címkéken feltüntetett jelzéseket, hogy mit takar egy-egy összetevő neve.”

Kérdésed van, felvennéd velünk a kapcsolatot? Vagy csak érdekel, mi történik velünk? Akkor kövesd a Hello Food Facebook csatornáját is!

Szöllősi Réka,
ügyvezető igazgató, FÉSZ