Zavarba ejtően sokféle gondolat és érzelem kavarog bennünk az élelmiszer szó hallatán. Ennek az egyik oka az lehet, hogy az élelmiszerek tökéletesen illusztrálják azt az alapigazságot, hogy az összetett kérdésekre csak összetett válaszok léteznek. Mert amikor bemegyünk a boltba, akkor sok mindent kell(ene) számba venni: vajon a vélt minőség, az íz, az emlékeink, a tudásunk, a bizalom, a pénztárcánk, netán a reklámok, a hirtelen felindulás vagy a kedvünk befolyásolja választásainkat? Hogyan működhet ez?
Asszociációs sorozatunk folytatásaként megkértük Torontáli Zoltánt, a G7 újságíróját, a komplex problémák tapasztalt elemzőjét, hogy ezúttal saját gondolatait vegye górcső alá az élelmiszer szó kapcsán.
Jó, de akkor hogyan választunk?
A Zoltán által felvetett dilemmákat eltékozlott lehetőségekről, minőségről, étrendről, természetességről és kémiáról szépen sorban, külön is kibogozzuk az elkövetkező hónapokban. Tartsatok velünk!
Sorozatunkban az iparági résztvevőktől az élelmiszerügyi és táplálkozástudományi szakértőkön át újságírókig szólaltatunk meg embereket, hogy minél több nézőpontnak adjunk teret. Az előző részekben Tompa Gábort, a Nestlé Hungária vezető képviselőjét és Hermann Zsuzsát, a Trade magazin főszerkesztőjét kérdeztük.